28 de xan. de 2013

UNHA EXCEPCIONAL E EMOTIVA EXPOSICIÓN DE MOTOS

Aconsellamos de verdade a exposición de motos que  o club “Motos Vellas do Salnés” organiza en Cambados no Salón de Peña ate o vindeiro dez de febreiro. Dende logo os amantes 
das motos están de parabéns, pois a exposición é das que marcan época.
Unha Harley Davidson de principios do XX ou a BMW-R-71 "África Korps" da Segunda Guerra Mundial e que se usou no deserto na Guerra de África chaman a atención entre as 86 motocicletas de colección pódense ver no salón José Peña de Cambados.
Pertencen a socios do Club de Motos Clásicas de Ou Salnés que deste xeito quere facer unha homenaxe ao que foi concelleiro do PSOE Rafael Branco, un apaixonado das Vespas, e que faleceu o pasado setembro a consecuencia dunha fulminante enfermidade, e ten un verdadeiro altar  dentro da exposición  cunha frase que os seus amigos e compañeiros lle adican e que non se pode pasar por alto: “Un irman poe non ser amigo teu, pero un amigo coma ti, sempre será o noso irmán”. Marabillosa frase.
De aí o empeño en mostrar o mellor do mellor no mundo das dúas rodas, a cuxa historia dáselle un repaso histórico máis que completo.
Emilio Vilanova, "Piti", un dos organizadores explica que cada unha das motos que figuran na exposición é a obra dun apaixonado, dun verdadeiro amante deste tipo de xoias da estrada. El mesmo ten vinte motocicletas, entre elas unha lendaria e "lixeira" Ariel, inglesa, cuxa marca inspirar na obra "A Tempestade" de W. Shakespeare.
Á beira destas espectaculares motocicletas poden contemplarse antiquísimas BMW, unha firma que nas súas orixes deseñaba e construía motores de aviación e cuxa insignia inspírase na bandeira do Estado Libre de Baviera, que se integrou tralo final da Primeira Guerra Mundial co Tratado de Versalles. Por iso, BMW, que foi fundada por Karl Rapp, tivo que reconverterse porque se lle impediu fabricar máis motores de aeroplanos nun prazo de cinco anos, evitando así a ruína.
Tan de lenda son outras xoias que se poden contemplar xusto á entrada do salón Pena, como as Norton, unha BSA de 1948, de 500 centímetros cúbicos, as Royal Enfield...
Ao seu lado aparecen outras perlas máis modestas pero igual de históricas, como a Motobi 125, a Cóndor A-250 ou as Montesa Impala ou Kenya, que tanto furor causaron nos anos sesenta. Non faltan na exposición as marcas máis coñecidas en España de modo que no percorrido poden verse unha Bultaco Metralla, unha Ossa GP-250, unha Ducati de 250 c.c. ou a rechamante Ducati Road, de competición, como a Montesa que gañou un Mundial.
As Vespas, como queda devandito, pertencían sobre todo a Rafael Blanco que tiña máis de vinte vehículos da famosa marca italiana, inmortilizada por Audrey Hepburn na película Vacacións en Roma. Así se poden ver distintas propostas como a Vespa Primavera de 125 c.c., a Sprint de 160 c.c, a 200 DV. Pero tamén é rechamante a Vespa 150 TAP que se fabricou en exclusiva para as tropas aerotransportadas francesas nos anos 50 e que permitía aos paracaidistas un transporte rápido do seu canón de 75 centímetros.
Especial é a Vespa 400, un vehículo utilitario de tres prazas, que se construíu entre 1957 e 1961, cun motor de 393 c.c e unha batería de 12 voltios, que alcanzaba unha velocidade de 100 por hora e tiña unha autonomía de 450 quilómetros.
E rechamantes son tamén as motos con sidecar como a Royal Enfield dun negro brillante espectacular; a Jawa 559 con sidecar Velorex 560, de 1965 -creada por Frantisek Janicek, enxeñeiro que inventou a granada de man-; a Derbi 250 de 1953; a BMW R51, con sidecar Steib ou a BMW R60, de 600 c.c, de 1962.
Tampouco pasa desapercibida na exposición unha das primeiras "minimotos" da historia. Trátase da Soriano de 125 centímetros cúbicos, que se vendeu en 1947. O seu creador, Ricardo Soriano creou unha fábrica de motos moi famosa que deseñou as denominadas "Potro de aceiro", "Tigre", "Puma" e "Pantera". 
Non menos espectaculares son as fotos que adornan parte de salón que foron donadas por diversos afeccionados, todas elas moi antiguas e podemos ver incluso a través delas como era o Cambados dos anos 50. Repito aconsellovos unha visita a exposición non vos ides arrepentir.
Podes ver un pequeno video da exposición premendo AQUI.


PREME NAS FOTOS PARA VELAS AMPLIADAS


 

 




COÑECEDECHEDES A ALGUEN?






Ningún comentario: