26 de xan. de 2012

VIÑOS DO MUNDO CON TRAXE GALEGO FEITO EN FEFIÑANS

Unha cambadesa deseña etiquetas de botella para adegas de varios países.
En EUA queren ver o que hai dentro, e piden vidro incoloro.
O estudo ten clientes en Francia, Suíza, Holanda, Rusia, Italia ou Chile.
O estudo de deseño Marta Lojo conseguiu embotellar a creatividade galega e levala ás adegas de todo o mundo. Dende que montaron o seu estudo
en Cambados no ano 2004, deseñaron a imaxe de máis dun millar de marcas de viños. E é que unha das claves das vendas está en vestir de etiqueta a etiqueta.
O estudo está en Fefiñas enriba do Bar As Pias.
Aínda que confesa que chegou a esta profesión por casualidade, a biografía de Marta Lojo (Barrantes, 1974) está salpicada desas pequenas chamadas que ao final constrúen as vocacións. Nacida en terra de viños, de familia hostaleira e cun irmán enólogo, de mozo xa gustaba de pintar letras nos marcos das ventás. Non obstante, cando se matriculou na escola de artes Pablo Picasso da Coruña, foi tentada pola fotografía artística, que a fixo gañar varios premios. Sería a xenialidade dun dos seus profesores o que a reconduciría pola senda do deseño. O proxecto de fin de curso deulle a clave do seu futuro profesional: tratábase de facer un estudo de marca para unha adega.
Despois dunha primeira experiencia de negocio no sector con catro amigos, lanzouse a traballar por conta propia. Debutou cun cartel que recollía todas as etiquetas da Denominación de Orixe RíasBaixas. Foi unha colleita exitosa que decidiu exportar a outros pagamentos. Repetiu a iniciativa con marcas de Penedés e de Cava.
A súa estanza en Cataluña foi unha boa clase de mentalidade empresarial: "En Galicia, cando lles propoñía a idea do cartel preguntábanme quen máis aparecería; os cataláns, que beneficios lles ía reportar". Nesas adegas coñecería tamén as etiquetas de viño deseñadas por Toulouse Lautrec: Impresionoume a combinación de pintura e deseño. Con esta experiencia na maleta, regresou a Galicia e montou o seu estudo con Kike López, antigo compañeiro de estudos.
Estaban no lugar clave e no momento clave. O seu lanzamento coincidiu coa proliferación de novas marcas de albariño. Pero as portas abríronselles de par en par da man dunha das dinastías viñateiras máis antigas de España: os Chivite. "Coñecín a Julián Chivite por casualidade e encargoume o redeseñar de todas as súas marcas", conta Marta.
Dende aí, a produción do estudo cambadés non fixo máis que crecer. Están a sobrevoar a crise cun aumento nos seus encargos. O 50% dos seus clientes son importadores de viño estranxeiros, distribuidores internacionais como a británica Direct Wines. Moitos deles compran o viño en España e comercialízano nos seus países coa súa propia marca. "Por iso buscan un estudo de deseño español: para crear a súa imaxe e darlle a identidade de orixe", explica Marta.
O albariño Paco e Lola foi premiado en Los Ángeles Internacional Wine and Spirits Competition. Tratábase de vender o produto en China asociándoo a un viño español, e por iso vestírono de lunares, como unha bata de cola andaluza. Francia, Alemaña, Suíza, Holanda, Estados Unidos, Rusia, Italia ou Chile locen nas súas adegas etiqueta galega. Entre outros, deseñaron a imaxe do rioxa máis vendido en Alemaña, Guía Real. E enfrontáronse a desafíos singulares: "Nunha ocasión tivemos como cliente un bodegueiro que tiña daltonismo, e iso complicounos todo o traballo coas cores".

Deseñan a etiqueta, a contraetiqueta, a cápsula e a caixa. "O conxunto é moi importante", di Kike. "Gustaríanos poder intervir tamén no deseño da botella, pero as características do proceso industrial do vidro dificultan a personalización", engade Marta. Coñecen as preferencias dos compradores: "Aos estadounidenses gústalles ver o que hai dentro das botellas, por iso han de ser transparentes; para Europa, máis escuras". Estudan o tipo de letra, o seu tamaño, as tintas e mesmo o papel: "No caso dos brancos, o papel vai estar sometido a baixas temperaturas e debe soportar a humidade".
En cuestión de deseño, non se deixa nada ao azar. "Debemos saber a quen queren vender os seus viños os nosos clientes, porque cada viño ten o seu público e iso determina a súa etiqueta,". Aseguran tamén que poden dar a volta a este proceso e coñecer a persoa polo viño que elixe. Para vender en grandes superficies, a etiqueta debe destacar; para vender nunha vinoteca, ha de atraer os expertos". Ademais, como no mundo da moda, van cambiando as tendencias. "Neste momento o deseño está a volver ás pautas clásicas. É algo cíclico", explican.
Ademais dos viños, véñense ocupando tamén das etiquetas para os licores das adegas, como augardentes e licor café, e fixeron os seus piniños con aceites e conservas. Agora formúlanse subir os graos do seu desafío e lanzarse ao mercado dos destilados. Unha xenebra galega encárgolles o deseño. Mentres, seguen deseñando con pulso firme e sen que o éxito os embriague.          
                        
Para unha mellor navegación por este blog  usa o navegador GOOGLE CHROME. Descarga GOOGLE CHROME premendo AQUÍ.

Ningún comentario: