Unha cambadesa deseña etiquetas de botella para
adegas de varios países.
En EUA queren ver o que hai dentro, e piden vidro incoloro.
O estudo ten clientes en Francia, Suíza, Holanda, Rusia, Italia ou Chile.
O estudo de deseño Marta Lojo conseguiu
embotellar a creatividade galega e levala ás adegas de todo o mundo. Dende que
montaron o seu estudo
en Cambados no ano 2004, deseñaron a imaxe de máis dun millar de marcas de viños. E é que unha das claves das vendas está en vestir de etiqueta a etiqueta.
en Cambados no ano 2004, deseñaron a imaxe de máis dun millar de marcas de viños. E é que unha das claves das vendas está en vestir de etiqueta a etiqueta.
O estudo está en Fefiñas enriba do Bar As Pias. |
Despois dunha primeira experiencia de negocio no sector con catro amigos, lanzouse
a traballar por conta propia. Debutou cun cartel que recollía todas as
etiquetas da Denominación de Orixe RíasBaixas. Foi
unha colleita exitosa que decidiu exportar a outros pagamentos. Repetiu a
iniciativa con marcas de Penedés e de
Cava.
A súa estanza en Cataluña foi unha boa clase de mentalidade empresarial:
"En Galicia, cando lles propoñía a idea do cartel preguntábanme quen máis
aparecería; os cataláns, que beneficios lles ía reportar". Nesas adegas
coñecería tamén as etiquetas de viño deseñadas por Toulouse Lautrec:
Impresionoume a combinación de pintura e deseño. Con esta experiencia na maleta,
regresou a Galicia e montou o seu estudo con Kike López, antigo compañeiro de estudos.
Estaban no lugar clave e no momento clave. O seu lanzamento coincidiu coa
proliferación de novas marcas de albariño. Pero as portas abríronselles de par en par da
man dunha das dinastías viñateiras máis antigas de España: os Chivite.
"Coñecín a Julián Chivite por
casualidade e encargoume o redeseñar de todas as súas marcas", conta Marta.
Dende aí, a produción do estudo cambadés non
fixo máis que crecer. Están a sobrevoar a crise cun aumento nos seus encargos.
O 50% dos seus clientes son importadores de viño estranxeiros, distribuidores
internacionais como a británica Direct Wines. Moitos deles compran o viño en España e
comercialízano nos seus países coa súa propia marca. "Por iso buscan un
estudo de deseño español: para crear a súa imaxe e darlle a identidade de
orixe", explica Marta.
O albariño Paco e Lola foi
premiado en Los Ángeles Internacional Wine and Spirits
Competition. Tratábase de vender o produto en China asociándoo a un viño
español, e por iso vestírono de lunares, como unha bata de cola andaluza.
Francia, Alemaña, Suíza, Holanda, Estados Unidos, Rusia, Italia ou Chile locen
nas súas adegas etiqueta galega. Entre outros, deseñaron a imaxe do rioxa máis
vendido en Alemaña, Guía Real. E enfrontáronse a desafíos singulares:
"Nunha ocasión tivemos como cliente un bodegueiro que tiña daltonismo, e
iso complicounos todo o traballo coas cores".
Deseñan a etiqueta, a contraetiqueta, a cápsula e a caixa. "O conxunto é moi importante", di Kike. "Gustaríanos poder intervir tamén no deseño da botella, pero as características do proceso industrial do vidro dificultan a personalización", engade Marta. Coñecen as preferencias dos compradores: "Aos estadounidenses gústalles ver o que hai dentro das botellas, por iso han de ser transparentes; para Europa, máis escuras". Estudan o tipo de letra, o seu tamaño, as tintas e mesmo o papel: "No caso dos brancos, o papel vai estar sometido a baixas temperaturas e debe soportar a humidade".
En cuestión de deseño, non se deixa nada ao azar. "Debemos saber a quen
queren vender os seus viños os nosos clientes, porque cada viño ten o seu
público e iso determina a súa etiqueta,". Aseguran tamén que poden dar a
volta a este proceso e coñecer a persoa polo viño que elixe. Para vender en
grandes superficies, a etiqueta debe destacar; para vender nunha vinoteca,
ha de atraer os expertos". Ademais, como no mundo da moda, van cambiando
as tendencias. "Neste momento o deseño está a volver ás pautas clásicas. É
algo cíclico", explican.
Ademais dos viños, véñense ocupando tamén das etiquetas para os licores das
adegas, como augardentes e licor café, e fixeron os seus piniños con aceites e conservas. Agora
formúlanse subir os graos do seu desafío e lanzarse ao mercado dos destilados.
Unha xenebra galega encárgolles o deseño. Mentres, seguen deseñando con pulso
firme e sen que o éxito os embriague.
Para unha mellor navegación por
este blog usa o navegador GOOGLE CHROME. Descarga GOOGLE CHROME premendo AQUÍ.
Ningún comentario:
Publicar un comentario